SFO/Klub

SFO og klub er det tilbud der er for eleverne på Skelbæk Friskole efter skole. Den er opdelt i et tilbud for 0. – 3. klasse + kommende børnehaveklassebørn (Stjernebørn) og en klub for de større elever, som har mere frie rammer og deres eget klublokale. Dog må de store gerne deltage i alt, hvad de ønsker af aktiviteter som der nu måtte være.

• Heidi
  • Karna
  • Jakob
  • Mads
  • Lene
  • Rikke
  • Lasse

Lidt om os

• Vi har ude-leg hver dag kl. 13.00-13.45
  • Hver dag kl. 13.45-14.15 serverer vi lidt at spise, så alle har mulighed for, at kunne komme igennem en dag uden, at være alt for sulten eller mangle energi.
  • Vi har hver dag samling kl. 14:00, hvor der er info om, hvad der er på programmet.
  • Vi har mulighed for, at benytte salen, hvor vi laver en masse idræt, sport og aktiviteter.
  • Vi har et dejligt stort ude-område, med bålplads, cykelbane, fodboldbaner, en stor borg, svævebane, gynger og en lukket grusbane.
  • Vi har altid et tilbud omkring en aktivitet. Det kunne være rollespil, fedtsten, ler, smykker, bål, syning, perler, sal, aktiviteter ude, kreative værksteder mm.
  • Vi har fast båldag hver onsdag.

Vi lægger vægt på

• Være nærværende og positive voksne. At inspirerer, sætte grænser og drage omsorg for det enkelte elev.
  • Støtte op om børnenes relationer i forhold til kammeratskaber.
  • Opfordre og hjælpe dem til, at bruge deres fantasi, og selv tage initiativer.
  • At kunne sige ja, og ikke nej, når de selv kommer med ideer.
  • At skabe et frirum i hverdagen, der giver plads til alle.
  • Lære børnene respekt for forskelligheder.
  • Konfliktløsning via ordentlig kommunikation og hjælp fra voksne.

Telefoner:

Friheden: 50 60 51 89

Åbningstider:
Mandag – torsdag: kl. 5.45 – 8.00 og kl. 13.00 – 17.00 og fredag: kl. 5.45 – 8.00  og 13.00 – 16.00.